Ordu Büyükşehir Belediyesi, Melet Vadisi’nde kurduğu üretim seralarında yetiştirdiği yüzbinlerce çiçekle kentin park, bahçe ve yaşam alanlarını renklendiriyor.
ORDU (İGFA) - Ordu Büyükşehir Belediyesi, kent estetiğine katkı sağlayan çevre yatırımlarını kendi üretimiyle güçlendiriyor. Melet Vadisi’nde kurulan çiçek ve süs bitkileri üretim serasında yetiştirilen yüzbinlerce çiçek, şehrin park, bahçe ve yaşam alanlarını renklendiriyor.
Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen üretim serası sayesinde kent estetiğinde dışa bağımlılık azaltılırken belediye bütçesine de önemli tasarruf sağlanıyor. Tarımsal Hizmetler Dairesi bünyesinde faaliyet gösteren serada yazlık ve kışlık süs bitkilerinin üretimi aralıksız sürüyor.
“ORDU’NUN DA ÇİÇEK ŞEHRİ OLMASINI İSTİYORUZ”
Çalışmaları yerinde inceleyen Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, çalışmanın hem ekonomik hem de çevresel açıdan önemli kazanımlar sağladığını belirtti.
Başkan Güler, Melet kenarında uzun yıllar atıl durumda kalan alanların üretim serasına dönüştürüldüğünü ifade ederek şu değerlendirmede bulundu:
“Çiçekçilik önemli bir sektör. Tıpkı Yalova gibi Ordu’nun da çiçek şehri olmasını istiyoruz. Bu amaçla üretim seraları oluşturduk. Daha önce kullanılmayan alanları değerlendirerek burada park ve bahçelerimizin ihtiyaç duyduğu süs bitkilerini yetiştiriyoruz. Böylece kendi ekonomimizi oluşturduk. Dışarıya para vermeden şehrimizin güzelliklerini kendi üretimimizle sağlıyoruz. Üretemeyeceğimiz ürün yok. Bu çalışmalarla hem halkımıza örnek oluyor hem de yeni bir vizyon ortaya koyuyoruz.”
SERALARDA BUGÜNE KADAR 750 BİN ÇİÇEK YETİŞTİRİLDİ
Bugüne kadar 20 farklı türde üretim yapılan serada 300 bin yazlık, 450 bin kışlık olmak üzere toplam 750 bin çiçek yetiştirildi. Dikime hazır hale getirilen çiçekler, Parklar ve Bahçeler Dairesi ekiplerince kentin farklı noktalarında toprakla buluşturuluyor.
Yaz mevsiminin yaklaşmasıyla birlikte serada yetiştirilen yazlık çiçekler de kısa süre içerisinde kentin dört bir yanında kullanılmaya başlanacak. Sahil şeridi, parklar, yeşil alanlar, kavşaklar, refüjler ve turizm destinasyonları; Top Kadife, Zinnia, Ateş Çiçeği, Vapur Dumanı, Petunya, Horoz İbiği ve Gazania gibi çiçeklerle süslenecek. Böylece Ordu, yaz aylarında rengârenk görüntüsüyle ziyaretçilerine görsel şölen sunacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ordu’da çiçeklerle kent estetiği güçleniyor
Ordu Büyükşehir Belediyesi, Melet Vadisi’nde kurduğu üretim seralarında yetiştirdiği yüzbinlerce çiçekle kentin park, bahçe ve yaşam alanlarını renklendiriyor.
ORDU (İGFA) - Ordu Büyükşehir Belediyesi, kent estetiğine katkı sağlayan çevre yatırımlarını kendi üretimiyle güçlendiriyor. Melet Vadisi’nde kurulan çiçek ve süs bitkileri üretim serasında yetiştirilen yüzbinlerce çiçek, şehrin park, bahçe ve yaşam alanlarını renklendiriyor.
Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen üretim serası sayesinde kent estetiğinde dışa bağımlılık azaltılırken belediye bütçesine de önemli tasarruf sağlanıyor. Tarımsal Hizmetler Dairesi bünyesinde faaliyet gösteren serada yazlık ve kışlık süs bitkilerinin üretimi aralıksız sürüyor.
“ORDU’NUN DA ÇİÇEK ŞEHRİ OLMASINI İSTİYORUZ”
Çalışmaları yerinde inceleyen Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, çalışmanın hem ekonomik hem de çevresel açıdan önemli kazanımlar sağladığını belirtti.
Başkan Güler, Melet kenarında uzun yıllar atıl durumda kalan alanların üretim serasına dönüştürüldüğünü ifade ederek şu değerlendirmede bulundu:
“Çiçekçilik önemli bir sektör. Tıpkı Yalova gibi Ordu’nun da çiçek şehri olmasını istiyoruz. Bu amaçla üretim seraları oluşturduk. Daha önce kullanılmayan alanları değerlendirerek burada park ve bahçelerimizin ihtiyaç duyduğu süs bitkilerini yetiştiriyoruz. Böylece kendi ekonomimizi oluşturduk. Dışarıya para vermeden şehrimizin güzelliklerini kendi üretimimizle sağlıyoruz. Üretemeyeceğimiz ürün yok. Bu çalışmalarla hem halkımıza örnek oluyor hem de yeni bir vizyon ortaya koyuyoruz.”
SERALARDA BUGÜNE KADAR 750 BİN ÇİÇEK YETİŞTİRİLDİ
Bugüne kadar 20 farklı türde üretim yapılan serada 300 bin yazlık, 450 bin kışlık olmak üzere toplam 750 bin çiçek yetiştirildi. Dikime hazır hale getirilen çiçekler, Parklar ve Bahçeler Dairesi ekiplerince kentin farklı noktalarında toprakla buluşturuluyor.
Yaz mevsiminin yaklaşmasıyla birlikte serada yetiştirilen yazlık çiçekler de kısa süre içerisinde kentin dört bir yanında kullanılmaya başlanacak. Sahil şeridi, parklar, yeşil alanlar, kavşaklar, refüjler ve turizm destinasyonları; Top Kadife, Zinnia, Ateş Çiçeği, Vapur Dumanı, Petunya, Horoz İbiği ve Gazania gibi çiçeklerle süslenecek. Böylece Ordu, yaz aylarında rengârenk görüntüsüyle ziyaretçilerine görsel şölen sunacak.
Son Haberler
Bakan Kurum dip çamuru temizliği yapılan körfeze daldı
Türk girişimciler için 30 bin dolar ödüllü 'Sağlık Teknolojileri Yarışması'
TEK Market Tekirdağ’ın 7’nci şubesiyle Saray’da
Batman Sason'da şehit ailelerinden Jandarma'ya anlamlı ziyaret
Yeşilay'da çifte heyecan yaşandı... Maçta kaybettik ama bisiklette kazanacağız
Çölyak hastalığı ile gluten hassasiyeti aynı şey değil
Trabzon'da itfaiye ve AFAD’dan kurtarma operasyonu
Antalya'da 260 kilo balığa el konuldu
Balıkesir’in 1133 mahallesine eşit hizmet vurgusu
Türkiye’nin ilk Sürdürülebilir İklim Parkı Sakarya'da açılışa gün sayıyor
Jeotermal sektöründen EPDK’ya hibrit kapasite çağrısı... 100 MW yetersiz, en az 360 MW olmalı
Ordu Fatsa'da altyapı güçlendi
Ankara Kalesi Kale Şenlikleri’ne ev sahipliği yaptı
Gurbetçiler dünya kupası heyecanını Almanya'da camide yaşadı
Beylikdüzü'nde umut balonları Almira için gökyüzünde