Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, kapsamlı bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanmasının ardından Sümela Manastırı'nın yeniden ziyaretçilerini ağırlamaya başladığını duyurdu.
ANKARA (İGFA) - Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye'nin önemli kültürel miras alanlarından biri olan Sümela Manastırı'nda yürütülen bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk aşamasının tamamlandığını açıkladı.
Bakan Ersoy, ziyaretçilerin güvenliği ve tarihi yapının korunması amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında, manastırın bulunduğu yamaçlarda kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemelerinin yapıldığını belirtti. Çalışmaların bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda yürütüldüğünü ifade eden Bakan Ersoy, alınan önlemler sayesinde Sümela Manastırı'nın daha güvenli hale getirildiğini vurguladı.
Kültürel mirasın korunması ile ziyaretçi erişimi arasındaki dengeyi gözeten bir anlayışla hareket ettiklerini kaydeden Bakan Ersoy, “Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz” dedi.
Bakan Ersoy, doğa ve tarihin iç içe geçtiği eşsiz miras alanında ziyaretçileri en güvenli koşullarda ağırlamaya devam edeceklerini belirterek, kültürel mirasın korunmasına yönelik çalışmaların aynı hassasiyetle sürdürüleceğini ifade etti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sümela Manastırı yeniden ziyarete açıldı
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, kapsamlı bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanmasının ardından Sümela Manastırı'nın yeniden ziyaretçilerini ağırlamaya başladığını duyurdu.
ANKARA (İGFA) - Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye'nin önemli kültürel miras alanlarından biri olan Sümela Manastırı'nda yürütülen bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk aşamasının tamamlandığını açıkladı.
Bakan Ersoy, ziyaretçilerin güvenliği ve tarihi yapının korunması amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında, manastırın bulunduğu yamaçlarda kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemelerinin yapıldığını belirtti. Çalışmaların bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda yürütüldüğünü ifade eden Bakan Ersoy, alınan önlemler sayesinde Sümela Manastırı'nın daha güvenli hale getirildiğini vurguladı.
Kültürel mirasın korunması ile ziyaretçi erişimi arasındaki dengeyi gözeten bir anlayışla hareket ettiklerini kaydeden Bakan Ersoy, “Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz” dedi.
Bakan Ersoy, doğa ve tarihin iç içe geçtiği eşsiz miras alanında ziyaretçileri en güvenli koşullarda ağırlamaya devam edeceklerini belirterek, kültürel mirasın korunmasına yönelik çalışmaların aynı hassasiyetle sürdürüleceğini ifade etti.
Son Haberler
Başkan Tugay UCLG Kültür Komitesi eş başkanı seçildi
Muğla'da yeni kaynaklar Toparlar’a can oluyor
Çini sanatı MABESEN'de can buluyor
Sümela Manastırı yeniden ziyarete açıldı
Sakarya'da 45 kilometrelik hattın ilk sevkiyatı başladı
Bursa Osmangazi’de 400 öğrenciye ücretsiz tenis eğitimi
Her ekran kullanan çocuk bağımlı değildir
Bursa'nın yerli elektrikli kamyoneti Nilüfer'den dünyaya açılıyor
Bursa'da Karagöz Halk Dansları'ndan muhteşem final
Kocaeli UKOME’de ulaşım için kritik kararlar alındı
Bursa Nilüfer'de kaçaklara af yok!
Tarım ve Orman sahada denetim ve eğitim mesaisinde
Tırmanma Şampiyonası Kartepe'de sürüyor
Kara Kuvvetleri’nin savunma kapasitesi yeni sistemlerle güçlendiriliyor
Maltepe’deki hayvan sulukları temizleniyor