Gastronomi temsilcileri Antalya Lokantası’nda buluştu
Gastronomi temsilcileri Antalya Lokantası’nda buluştu
Haber Giriş Tarihi: 01.06.2026 11:59
Haber Güncellenme Tarihi: 01.06.2026 11:59
Kaynak:
IGF
https://www.marmaratv.com.tr
Antalya Muratpaşa Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren yerel lezzetlerin ve coğrafi işaretli ürünlerin önemli bir noktası haline gelen Antalya Lokantası, Chaine des Rotisseurs Gastronomi Derneği’nin mayıs ayı tadım gününe ev sahipliği yaptı. Programda Belediye Başkanı Ümit Uysal da yer aldı.
ANTALYA (İGFA) - Yaklaşık 25 bin üyesiyle 80’den fazla ülkede faaliyet gösteren uluslararası gastronomi derneği Chaine des Rotisseurs’un mayıs ayı yemek organizasyonu, Muratpaşa Belediyesi’nin bir yaşam alanına dönüştürdüğü Prof. Dr. Erdal İnönü Kent Parkı içerisinde bulunan Antalya Lokantası’nda gerçekleştirildi.
Gastronomi ve mutfak sanatlarının gelişimini destekleyen derneğin buluşmasına Başkan Uysal’da katıldı.
Başkan Uysal, programda yaptığı konuşmada mutfak kültürünün korunmasının ve gelecek kuşaklara aktarılmasının önemine dikkat çekti.
Yerel ürünlerin tescillenmesi ve markalaşmasının büyük değer taşıdığına dikkat çeken Başkan Uysal, “Mutfak çok kıymetli. Yerel ürünlerin tescili ve markalaşması, zaman içinde dünya çapındaki değerlerinin kayıt altına alınması anlamına geliyor. Bir ürünün ya da tadın kaybolmasının önlenmesi, kayıt altına alınması ve standartlarının belirlenmesi bu işin temeli” dedi.
Türkiye’nin eşsiz bir mutfak zenginliğine sahip olduğunu vurgulayan Başkan Uysal, “Bir ucumuz Kafkasya mutfağı, diğer ucumuz Ege’nin bitki cenneti. Bir tarafımız Karadeniz mutfağı, diğer tarafımız Orta Anadolu mutfağı. Akdeniz’de çok güzel vadilere, zengin bir bitki örtüsüne ve muhteşem bir faunaya sahibiz. Bunun sonucunda da son derece renkli bir mutfağa sahibiz” diye konuştu.
Muratpaşa Belediyesi olarak gastronomi mirasının kayıt altına alınması, sergilenmesi ve tanıtılmasını görev edindiklerini belirten Başkan Uysal, gastronomi mirasının korunmasında yerel yönetimlerin etkisine ve önemine dikkat çekti.
Başkan Uysal, “Bir gün Türk mutfağının dünya mutfakları arasında çok ön sıralarda yer almasını hayal ediyorum. Çünkü bunu hak ediyor” dedi.
Chaine des Rotisseurs Derneği Antalya Şubesi Başkanı Mahmut Nihat Tümkaya ise yerel ürünleri ve coğrafi tescilli ürünleri odağına alan Antalya Lokantası’nda mayıs ayı yemeklerini gerçekleştirmekten onur duyduğunu söyleyerek teşekkür etti. Program sonunda ise Başkan Uysal’a plaket takdim etti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Gastronomi temsilcileri Antalya Lokantası’nda buluştu
Antalya Muratpaşa Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren yerel lezzetlerin ve coğrafi işaretli ürünlerin önemli bir noktası haline gelen Antalya Lokantası, Chaine des Rotisseurs Gastronomi Derneği’nin mayıs ayı tadım gününe ev sahipliği yaptı. Programda Belediye Başkanı Ümit Uysal da yer aldı.
ANTALYA (İGFA) - Yaklaşık 25 bin üyesiyle 80’den fazla ülkede faaliyet gösteren uluslararası gastronomi derneği Chaine des Rotisseurs’un mayıs ayı yemek organizasyonu, Muratpaşa Belediyesi’nin bir yaşam alanına dönüştürdüğü Prof. Dr. Erdal İnönü Kent Parkı içerisinde bulunan Antalya Lokantası’nda gerçekleştirildi.
Gastronomi ve mutfak sanatlarının gelişimini destekleyen derneğin buluşmasına Başkan Uysal’da katıldı.
Başkan Uysal, programda yaptığı konuşmada mutfak kültürünün korunmasının ve gelecek kuşaklara aktarılmasının önemine dikkat çekti.
Yerel ürünlerin tescillenmesi ve markalaşmasının büyük değer taşıdığına dikkat çeken Başkan Uysal, “Mutfak çok kıymetli. Yerel ürünlerin tescili ve markalaşması, zaman içinde dünya çapındaki değerlerinin kayıt altına alınması anlamına geliyor. Bir ürünün ya da tadın kaybolmasının önlenmesi, kayıt altına alınması ve standartlarının belirlenmesi bu işin temeli” dedi.
Türkiye’nin eşsiz bir mutfak zenginliğine sahip olduğunu vurgulayan Başkan Uysal, “Bir ucumuz Kafkasya mutfağı, diğer ucumuz Ege’nin bitki cenneti. Bir tarafımız Karadeniz mutfağı, diğer tarafımız Orta Anadolu mutfağı. Akdeniz’de çok güzel vadilere, zengin bir bitki örtüsüne ve muhteşem bir faunaya sahibiz. Bunun sonucunda da son derece renkli bir mutfağa sahibiz” diye konuştu.
Muratpaşa Belediyesi olarak gastronomi mirasının kayıt altına alınması, sergilenmesi ve tanıtılmasını görev edindiklerini belirten Başkan Uysal, gastronomi mirasının korunmasında yerel yönetimlerin etkisine ve önemine dikkat çekti.
Başkan Uysal, “Bir gün Türk mutfağının dünya mutfakları arasında çok ön sıralarda yer almasını hayal ediyorum. Çünkü bunu hak ediyor” dedi.
Chaine des Rotisseurs Derneği Antalya Şubesi Başkanı Mahmut Nihat Tümkaya ise yerel ürünleri ve coğrafi tescilli ürünleri odağına alan Antalya Lokantası’nda mayıs ayı yemeklerini gerçekleştirmekten onur duyduğunu söyleyerek teşekkür etti. Program sonunda ise Başkan Uysal’a plaket takdim etti.
Son Haberler
Denizli'de ailelere bebek bezi ve çanta desteği
CHP’de yeni kriz! Zeynel Emre, PM’nin düştüğünü savundu
Özel yüreklerinden Milli Takım’a destek
Bursa İnegöl'de Başkan Taban'dan personeline sabah çorbası
Bursa Yıldırım'a 4 mevsim havuz hazırlığı
Gebzeli kadınlardan 'adım at, havan değişsin' etkinliği
BTSO Başkanı Burkay MÜSİAD yönetimi ile buluştu
İzmir merkezli 12 ilde FETÖ'ye 80 gözaltı!
Bursa Yıldırım'da 'yeşil' dönüşüm hamlesi
Erzurum'da +80 yaşa sağlıklı yaşam bilgilendirmesi
Ağrı'da KÖYDES’e gelen 390 milyon bütçe altyapısı için planlanıyor
U.S. Polo Assn. Palm Beaches Maratonu, Amerika’nın 250. yılına özel 17 bin Dolar ödülle 2026’da geri dönüyor
Kilis’te ormanlık alanlara giriş 31 Ekim’e kadar yasaklandı
İzmir Torbalı’nın ana arteri yenileniyor
Merkez faizi sabit tuttu! Sıkı duruş sürecek