Yeşilli’de GES tartışmalarına son nokta... “Köylüye bedava elektrik sağlayacağız”
Yeşilli’de GES tartışmalarına son nokta... “Köylüye bedava elektrik sağlayacağız”
Yeşilli’de GES tartışmalarına son nokta... “Köylüye bedava elektrik sağlayacağız”
Haber Giriş Tarihi: 08.05.2025 09:04
Haber Güncellenme Tarihi: 08.05.2025 09:04
Kaynak:
İGF Haber
Mardin'de Yeşilli Belediye Başkanı Hayrettin Demir, ilçede yapılacak Güneş Enerjisi Santrali (GES) projesinin devlet ve belediye iş birliğiyle yürütüldüğünü belirterek, “Köylerimize bedava elektrik sağlayacak bu proje tamamen devletin projesidir” dedi.
Şehmus EDİS / MARDİN (İGFA) - Mardin’in Yeşilli ilçesinde planlanan Güneş Enerjisi Santrali (GES) projesiyle ilgili bilgi kirliliğine yanıt veren Belediye Başkanı Hayrettin Demir, muhtarlar ve basın mensuplarıyla bir araya geldi.
Projenin tamamen devlet ve Yeşilli Belediyesi iş birliğiyle yürütüldüğünü vurgulayan Demir, “Köylerimize bedava elektrik sağlamak için GES projesini hayata geçiriyoruz. Santralin yeri, Zeytinli bölgesi olarak uzman ekiplerin etütleriyle belirlendi. Bu proje fabrika ya da çöp merkezi değil, köylünün yararına enerji üreten bir tesistir” dedi.
“NE ŞİRKET NE TAŞERON VAR”
Demir, projenin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Enerji Bakanlığı ortaklığında yapıldığını, ruhsat ve tüm izinlerin alındığını belirtti. “Yer mera değil, ÇED raporu ve 21 kurumun onayı mevcut. Ne bir şirket ne taşeron ne de şahıs var. Projenin sahibi devlet ve Yeşilli Belediyesi’dir” diyen Demir, köylülerin bahçe sulama gibi ihtiyaçları için enerjiden faydalanacağını, elektrik kesintilerinin önleneceğini ifade etti.
“FİTNEYE İZİN VERMEM”
Sosyal medyadaki hakaret ve iftiralara rağmen uzlaşmacı bir tavır sergileyen Demir, “Kimse aramıza fitne sokmasın. Zeytinli köyü bizim kardeşimizdir. 30-40 dönüm için kardeşlerimi karşıma almam. Tesiste çalışanlar Zeytinli’den olacak. Köylünün rızası olmadan işlem yapılmayacak. Tehditle değil, konuşarak çözüm buluruz” dedi. Projenin maliyetinin İller Bankası ile hızlandırıldığını ve 8,9 milyon TL yerine daha ekonomik şekilde hayata geçirildiğini ekledi.
Demir, 7 yıldır seçim bildirgesinde yer alan projenin köylülerle görüşülerek kararlaştırıldığını vurguladı. “Kimsenin arazisini satmıyor ya da peşkeş çekmiyoruz. 3 bin dönüm arazi hazır, köylüyle birlikte karar veririz. Her sorunuza belgeli cevap vermeye hazırım” diyerek projenin yasal ve şeffaf olduğunu belirtti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Yeşilli’de GES tartışmalarına son nokta... “Köylüye bedava elektrik sağlayacağız”
Yeşilli’de GES tartışmalarına son nokta... “Köylüye bedava elektrik sağlayacağız”
Mardin'de Yeşilli Belediye Başkanı Hayrettin Demir, ilçede yapılacak Güneş Enerjisi Santrali (GES) projesinin devlet ve belediye iş birliğiyle yürütüldüğünü belirterek, “Köylerimize bedava elektrik sağlayacak bu proje tamamen devletin projesidir” dedi.
Şehmus EDİS / MARDİN (İGFA) - Mardin’in Yeşilli ilçesinde planlanan Güneş Enerjisi Santrali (GES) projesiyle ilgili bilgi kirliliğine yanıt veren Belediye Başkanı Hayrettin Demir, muhtarlar ve basın mensuplarıyla bir araya geldi.
Projenin tamamen devlet ve Yeşilli Belediyesi iş birliğiyle yürütüldüğünü vurgulayan Demir, “Köylerimize bedava elektrik sağlamak için GES projesini hayata geçiriyoruz. Santralin yeri, Zeytinli bölgesi olarak uzman ekiplerin etütleriyle belirlendi. Bu proje fabrika ya da çöp merkezi değil, köylünün yararına enerji üreten bir tesistir” dedi.
“NE ŞİRKET NE TAŞERON VAR”
Demir, projenin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Enerji Bakanlığı ortaklığında yapıldığını, ruhsat ve tüm izinlerin alındığını belirtti. “Yer mera değil, ÇED raporu ve 21 kurumun onayı mevcut. Ne bir şirket ne taşeron ne de şahıs var. Projenin sahibi devlet ve Yeşilli Belediyesi’dir” diyen Demir, köylülerin bahçe sulama gibi ihtiyaçları için enerjiden faydalanacağını, elektrik kesintilerinin önleneceğini ifade etti.
“FİTNEYE İZİN VERMEM”
Sosyal medyadaki hakaret ve iftiralara rağmen uzlaşmacı bir tavır sergileyen Demir, “Kimse aramıza fitne sokmasın. Zeytinli köyü bizim kardeşimizdir. 30-40 dönüm için kardeşlerimi karşıma almam. Tesiste çalışanlar Zeytinli’den olacak. Köylünün rızası olmadan işlem yapılmayacak. Tehditle değil, konuşarak çözüm buluruz” dedi. Projenin maliyetinin İller Bankası ile hızlandırıldığını ve 8,9 milyon TL yerine daha ekonomik şekilde hayata geçirildiğini ekledi.
Demir, 7 yıldır seçim bildirgesinde yer alan projenin köylülerle görüşülerek kararlaştırıldığını vurguladı. “Kimsenin arazisini satmıyor ya da peşkeş çekmiyoruz. 3 bin dönüm arazi hazır, köylüyle birlikte karar veririz. Her sorunuza belgeli cevap vermeye hazırım” diyerek projenin yasal ve şeffaf olduğunu belirtti.
Kaynak: İGF Haber
Son Haberler
Aşırı sıcaklar beyin fonksiyonlarını etkiliyor!
İstanbul Büyükşehir 8 müfettiş yardımcısı alacak... Başvurular 27 Temmuz'da
Bakan Uraloğlu'ndan Ormanya paylaşımı
Hayvan küpeleme sisteminde yeni dönem... Karekod geliyor, il kodlu küpelerin süresi uzatıldı
Kocaeli'de Değirmendere Aquapark yeni sezona ‘merhaba’ dedi
Mersin’de kan portakalı çikolatayla buluştu
İzmir Bornova'da Büyükpark’in simge havuzu yenilendi
AFAD akreditasyonunda Ankara'daki ilk belediye oldu
Kayseri Melikgazi'de Üretici Pazar'ı için kura çekimi
İstanbul Maltepe'de binlerce kişiye aşure dağıtıldı
Deniz Festivali, Kocaeli Değirmendere’yi renklendirdi
Kayseri Doğal Ürün Bahçesi'ne öğrenci akını
Ticaret'ten "gümrük muafiyeti değişti" iddialarına net yanıt... Limitler 2009'dan beri aynı!
Kocaeli'de ortak değerlere gönülden hizmet
KASKİ'den 110 milyon liralık yatırım