Hazine ve Maliye Bakanlığı, Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’te değişiklik yaparak elektronik sistem araçlarını devreye aldı.
ANKARA (İGFA) - Hazine ve Maliye Bakanlığı, 31 Ekim 2011 tarihli Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’te değişiklik yaptı.
Bugünkü Resmi Gazete’de yayımlanan yeni yönetmelikle, vergi inceleme süreçlerinde elektronik sistem araçlarının kullanımı resmiyet kazandı.
Yönetmelik, elektronik ortamda defter-belge ibrazı, tutanak düzenleme ve güvenli elektronik imza uygulamalarını içerdi. Bundan böyle inceleme tutanakları Bakanlık sistemi üzerinden elektronik ortamda düzenlenebilecek; mükellefler veya vekilleri tutanakları güvenli elektronik imza ile imzalayacak. Defter ve belgelerin elektronik ibrazında sistem tarafından bir belge üretilecek ve bu belge de güvenli elektronik imza ile onaylanacak. Tutanakların düzenlenme yeri, elektronik ortamda hazırlananlar için “elektronik ortam” olarak kabul edilecek.
Vergi inceleme süreçlerini dijitalleştirerek daha şeffaf ve hızlı bir yapı sağlamayı hedefleyen değişikliğe ilişkin yönetmelik, bugün itibarıyla yürürlüğe girerken, yönetmelik, Hazine ve Maliye Bakanı tarafından yürütülecek.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Vergi incelemelerinde elektronik dönüşüm
Vergi incelemelerinde elektronik dönüşüm
Hazine ve Maliye Bakanlığı, Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’te değişiklik yaparak elektronik sistem araçlarını devreye aldı.
ANKARA (İGFA) - Hazine ve Maliye Bakanlığı, 31 Ekim 2011 tarihli Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’te değişiklik yaptı.
Bugünkü Resmi Gazete’de yayımlanan yeni yönetmelikle, vergi inceleme süreçlerinde elektronik sistem araçlarının kullanımı resmiyet kazandı.
Yönetmelik, elektronik ortamda defter-belge ibrazı, tutanak düzenleme ve güvenli elektronik imza uygulamalarını içerdi. Bundan böyle inceleme tutanakları Bakanlık sistemi üzerinden elektronik ortamda düzenlenebilecek; mükellefler veya vekilleri tutanakları güvenli elektronik imza ile imzalayacak. Defter ve belgelerin elektronik ibrazında sistem tarafından bir belge üretilecek ve bu belge de güvenli elektronik imza ile onaylanacak. Tutanakların düzenlenme yeri, elektronik ortamda hazırlananlar için “elektronik ortam” olarak kabul edilecek.
Vergi inceleme süreçlerini dijitalleştirerek daha şeffaf ve hızlı bir yapı sağlamayı hedefleyen değişikliğe ilişkin yönetmelik, bugün itibarıyla yürürlüğe girerken, yönetmelik, Hazine ve Maliye Bakanı tarafından yürütülecek.
Kaynak: İGF Haber
Son Haberler
TOKİ'nin 105 sosyal konutu Pazaryeri'nde hak sahiplerine teslim edildi
Cumhurbaşkanlığı uyardı, Sağlık Bakanlığı Israrcı! 'Gelmeyen hasta' kesintisine tepki büyüyor
Yüzyılın Konut Projesi'nde son hafta! Başvurular 19 Aralık'ta tamamlanıyor
Başkan Altay, Konya’nın ilçelerinden gelen gençlerle buluştu
Kocaeli Gebze'de üstyapı çalışmalarını yerinde incelendi
Ankara’da “Park Et Devam Et” uygulaması 3 noktada hizmet veriyor
Bursa’da su ürünleri denetimleri sıkı tutuluyor
Kırmızı bültenli 24 suçlu daha Türkiye'ye getirildi... 2,5 yılda 584 firari yakalandı
Bursa'da Osmangazi bir kreşe daha kavuşuyor
Bursa’da DNA barkod denetimleriyle gübre takibi sağlanıyor
Mesleki Yeterlilik Kurumu, yeni ulusal standartları yayımladı
Edirne İl Sağlık'tan Keşan'daki yatırımlara yerinde inceleme
Bursa’da geleneksel 'Mimarlar Balosu'
Geyve Doğantepe’ye 132 metre derinlikten kaliteli su
Bursa'da 2026 coşkusu başladı