Türk tüketicisi mutfakta lider... Tava-tencereye ilgi büyük
Türk tüketicisi mutfakta lider... Tava-tencereye ilgi büyük
Türk tüketicisi mutfakta lider... Tava-tencereye ilgi büyük
Haber Giriş Tarihi: 08.06.2025 17:05
Haber Güncellenme Tarihi: 08.06.2025 17:05
Kaynak:
İGF Haber
2024’te Türkiye dahil 12 ülkede yapılan Tava-Tencere Kategorisi Tüketici Kullanım Alışkanlıkları Araştırması, Türklerin mutfakta geçirdiği zamanın ve pişirme kültürünün uluslararası düzeyde öne çıktığını ortaya koydu.
İSTANBUL (İGFA) - Türkiye’de 18 yaş üstü bin kişinin katıldığı araştırma, Türk toplumunun mutfakla derin bağını ve sofistike pişirme alışkanlıklarını gözler önüne serdi.
Kasım-Aralık 2024’te gerçekleştirilen çalışma, Türkiye’nin evde yemek pişirme sıklığında Mısır ve Brezilya’dan sonra üçüncü sırada olduğunu gösterdi. Haftada beş saatten fazla mutfakta zaman geçiren Türk tüketicileri, 17’den fazla tava-tencere çeşidiyle Brezilya ve İtalya’yı geride bıraktı. Ayrıca, yüzde 44’ü şık ve modern ürünleri tercih ediyor.
TAVA-TENCEREYE BÜYÜK İLGİ
Araştırmaya göre, Türklerin yüzde 60’ı tava-tencere kategorisine yoğun ilgi gösteriyor; bunların yüzde 25’i “yemek pişirme tutkunu” olarak tanımlanıyor. Sağlıklı beslenme her yaşta ön planda; yüzde 80’i kilo yönetimi veya diyeti önemsiyor. Evde yemek yapma, ekonomik ve sağlıklı yaşamı destekleyen bir alışkanlık olarak öne çıkıyor.
Satın alma kararlarında sağlamlık, uzun ömürlülük ve güvenli kullanım başı çekiyor. yüzde 39’u premium ürünlerin daha iyi pişirdiğine inanıyor, yüzde 38’i kaliteli bir ürüne daha fazla para ödemeye hazır. Uzun ömürlülük, tencere tercihlerinde birinci sırayı alırken, dayanıklı kaplama en çok aranan özellik.
İNOVASYON VE SET TERCİHİ ARTIYOR
Seramik kaplamalı ürünler yükselişte; zamanlayıcılı, basınç kontrollü düdüklü tencereler ise hızlı pişirme ve besin değerini koruma açısından popüler. Çıkarılabilir saplı setler “üst segmente geçiş” olarak görülüyor; farklı boy ve işlevdeki setler tercih ediliyor. Büyük setlere yatırım yapmaya sıcak bakılıyor.
Z KUŞAĞI MUTFAKTAN UZAK
Z Kuşağı, dışarıda yemek yemeyi tercih ederek mutfağa mesafeli.
Temel ihtiyaçlara yönelik ürünlerle yetiniyorlar, ancak internetten tarif arama ve online alışverişte diğer kuşaklara göre daha aktif.
2016’da yüzde 8 olan online mutfak ürünü satın alma oranı, 2024’te yüzde 36’ya ulaştı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Marmara TV
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türk tüketicisi mutfakta lider... Tava-tencereye ilgi büyük
Türk tüketicisi mutfakta lider... Tava-tencereye ilgi büyük
2024’te Türkiye dahil 12 ülkede yapılan Tava-Tencere Kategorisi Tüketici Kullanım Alışkanlıkları Araştırması, Türklerin mutfakta geçirdiği zamanın ve pişirme kültürünün uluslararası düzeyde öne çıktığını ortaya koydu.
İSTANBUL (İGFA) - Türkiye’de 18 yaş üstü bin kişinin katıldığı araştırma, Türk toplumunun mutfakla derin bağını ve sofistike pişirme alışkanlıklarını gözler önüne serdi.
Kasım-Aralık 2024’te gerçekleştirilen çalışma, Türkiye’nin evde yemek pişirme sıklığında Mısır ve Brezilya’dan sonra üçüncü sırada olduğunu gösterdi. Haftada beş saatten fazla mutfakta zaman geçiren Türk tüketicileri, 17’den fazla tava-tencere çeşidiyle Brezilya ve İtalya’yı geride bıraktı. Ayrıca, yüzde 44’ü şık ve modern ürünleri tercih ediyor.
TAVA-TENCEREYE BÜYÜK İLGİ
Araştırmaya göre, Türklerin yüzde 60’ı tava-tencere kategorisine yoğun ilgi gösteriyor; bunların yüzde 25’i “yemek pişirme tutkunu” olarak tanımlanıyor. Sağlıklı beslenme her yaşta ön planda; yüzde 80’i kilo yönetimi veya diyeti önemsiyor. Evde yemek yapma, ekonomik ve sağlıklı yaşamı destekleyen bir alışkanlık olarak öne çıkıyor.
Satın alma kararlarında sağlamlık, uzun ömürlülük ve güvenli kullanım başı çekiyor. yüzde 39’u premium ürünlerin daha iyi pişirdiğine inanıyor, yüzde 38’i kaliteli bir ürüne daha fazla para ödemeye hazır. Uzun ömürlülük, tencere tercihlerinde birinci sırayı alırken, dayanıklı kaplama en çok aranan özellik.
İNOVASYON VE SET TERCİHİ ARTIYOR
Seramik kaplamalı ürünler yükselişte; zamanlayıcılı, basınç kontrollü düdüklü tencereler ise hızlı pişirme ve besin değerini koruma açısından popüler. Çıkarılabilir saplı setler “üst segmente geçiş” olarak görülüyor; farklı boy ve işlevdeki setler tercih ediliyor. Büyük setlere yatırım yapmaya sıcak bakılıyor.
Z KUŞAĞI MUTFAKTAN UZAK
Z Kuşağı, dışarıda yemek yemeyi tercih ederek mutfağa mesafeli.
Temel ihtiyaçlara yönelik ürünlerle yetiniyorlar, ancak internetten tarif arama ve online alışverişte diğer kuşaklara göre daha aktif.
2016’da yüzde 8 olan online mutfak ürünü satın alma oranı, 2024’te yüzde 36’ya ulaştı.
Kaynak: İGF Haber
Son Haberler
Mardin Midyat’ta aşure ikramı
İzmir Büyükşehir'in ilaçlama ekibi 30 ilçede iş başında
Zeytin Altında konserleri MAV Cello Ensemble ile başlıyor
Kuru meyve sektöründe 12 şampiyonun 11’i Egeli
KTO'nun İSO 500 gururu
Kayseri Talas'ta gece asfalt mesaisi... Başkan Yalçın'dan gece teftişi
19 ilde 66 'siber' gözaltı! 1 milyar TL’lik işlem hacmi tespit edildi
Huawei OceanStor Dorado All-Flash Depolama, DCIG TOP 5 Siber Güvenlikli NAS çözümlerinden biri seçildi
Kayseri sanayisine Memduh Büyükkılıç övgüsü
Meteoroloji’den 'Sıcak Hava' uyarısı
Metan gazından zehirlenen askerler GATA’da ziyaret edildi
Akdeniz’de 5,0 büyüklüğünde deprem!
Muhittin Böcek görevden uzaklaştırıldı
Haziran'da gıda denetimlerine 154,7 milyon TL ceza
Murat Özçelik 'CHP kurucu değerlerine zarar veriyor' diyerek istifa etti