Turist ve turizm geliri hedefleriyle paralel ilerliyor
Turist ve turizm geliri hedefleriyle paralel ilerliyor
Turist ve turizm geliri hedefleriyle paralel ilerliyor
Haber Giriş Tarihi: 02.05.2025 14:04
Haber Güncellenme Tarihi: 02.05.2025 14:04
Kaynak:
İGF Haber
Türkiye’nin ilk çeyrek turizm verileri; 2025 yılı için öngörülen 65 milyon turist ve 64 milyar turizm geliri hedefleriyle paralel ilerliyor. Sektör temsilcileri Türkiye’nin destinasyon çeşitliliği, konaklama altyapısı, tarihi ve kültürel değerleri ile dünyada ayrıştığını kaydetti.
ANKARA (İGFA) - Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Türkiye'nin turizm geliri yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5.6 artarak 9 milyar 451 milyon 244 bin dolar oldu. Türkiye’nin bu ilk çeyrek geliri, bugüne kadarki en yüksek ilk çeyrek geliri olarak da kayıtlara geçti.
‘TÜRKİYE’NİN GÜÇLÜ KONUMU PEKİŞTİ’
Barceló Hotel Group Türkiye Genel Müdürü Hasan Ekmen, Türkiye’nin 2024 yılında 52.6 milyon turist ve 61.1 milyar doları aşan turizm geliriyle tarihi bir rekora ulaştığını hatırlatırken, Türkiye’nin uluslararası arenada güçlü bir destinasyon olarak konumunu pekiştirdiğini vurguladı. Ekmen, "Türkiye güçlü destinasyon çeşitliliğinin yanı sıra tarihi, kültürel varlıkları, turizmdeki konaklama altyapısı ve hizmet kalitesi açısından rekabet avantajı oldukça güçlü bir ülke. 2025 hedeflerine ulaşmak için bu avantajı stratejik şekilde kullanmalıyız” dedi.
Türkiye’nin yabancı turist kaynaklı kişi başı gecelik geliri artırma hedefine de dikkat çeken Ekmen, 2017'de 75 dolar olan bu gelirin 2024'te 108 dolara çıktığını hatırlattı. Hasan Ekmen, “Veriler gösteriyor ki, bu sene ise ilk çeyrekte 116 dolara çıkmış. Bunun turizm gelirine oldukça olumlu yansıyacağından şüphemiz yok” dedi.
Deneyim odaklı turizm, sürdürülebilirlik, dijital dönüşüm ve kişiselleştirilmiş hizmetlerin yeni dönemde seyahat endüstrisinde dikkat çekeceğini belirten Hasan Ekmen, dijitali iyi kullanan, yerel değerlerle entegre ve otantik deneyim sunan markaların öne çıkacağını ifade ederek, "Türkiye’nin geleneksel misafirperverliği, bu kişiselleştirme trendine entegre olduğu için büyük bir rekabet avantajı doğurabilir” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Marmara TV
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Turist ve turizm geliri hedefleriyle paralel ilerliyor
Turist ve turizm geliri hedefleriyle paralel ilerliyor
Türkiye’nin ilk çeyrek turizm verileri; 2025 yılı için öngörülen 65 milyon turist ve 64 milyar turizm geliri hedefleriyle paralel ilerliyor. Sektör temsilcileri Türkiye’nin destinasyon çeşitliliği, konaklama altyapısı, tarihi ve kültürel değerleri ile dünyada ayrıştığını kaydetti.
ANKARA (İGFA) - Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Türkiye'nin turizm geliri yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5.6 artarak 9 milyar 451 milyon 244 bin dolar oldu. Türkiye’nin bu ilk çeyrek geliri, bugüne kadarki en yüksek ilk çeyrek geliri olarak da kayıtlara geçti.
‘TÜRKİYE’NİN GÜÇLÜ KONUMU PEKİŞTİ’
Barceló Hotel Group Türkiye Genel Müdürü Hasan Ekmen, Türkiye’nin 2024 yılında 52.6 milyon turist ve 61.1 milyar doları aşan turizm geliriyle tarihi bir rekora ulaştığını hatırlatırken, Türkiye’nin uluslararası arenada güçlü bir destinasyon olarak konumunu pekiştirdiğini vurguladı. Ekmen, "Türkiye güçlü destinasyon çeşitliliğinin yanı sıra tarihi, kültürel varlıkları, turizmdeki konaklama altyapısı ve hizmet kalitesi açısından rekabet avantajı oldukça güçlü bir ülke. 2025 hedeflerine ulaşmak için bu avantajı stratejik şekilde kullanmalıyız” dedi.
Türkiye’nin yabancı turist kaynaklı kişi başı gecelik geliri artırma hedefine de dikkat çeken Ekmen, 2017'de 75 dolar olan bu gelirin 2024'te 108 dolara çıktığını hatırlattı. Hasan Ekmen, “Veriler gösteriyor ki, bu sene ise ilk çeyrekte 116 dolara çıkmış. Bunun turizm gelirine oldukça olumlu yansıyacağından şüphemiz yok” dedi.
Deneyim odaklı turizm, sürdürülebilirlik, dijital dönüşüm ve kişiselleştirilmiş hizmetlerin yeni dönemde seyahat endüstrisinde dikkat çekeceğini belirten Hasan Ekmen, dijitali iyi kullanan, yerel değerlerle entegre ve otantik deneyim sunan markaların öne çıkacağını ifade ederek, "Türkiye’nin geleneksel misafirperverliği, bu kişiselleştirme trendine entegre olduğu için büyük bir rekabet avantajı doğurabilir” dedi.
Kaynak: İGF Haber
Son Haberler
Tarım Kredi, Bilecik'in afet bölgesindeki üreticiden 6 bin ton karpuz alacak
Adıyaman'dan mesaj: Kaldığımız yerden daha güçlü devam edeceğiz
ADD Bursa’dan sert uyarı: PKK’nın fesih masalı, Cumhuriyet’e saldırıdır!
Bursa Osmangazi’de aşure ve dua
Başkan Tugay Bosna’da Srebrenitsa Katliamı’nın kurbanlarını andı
Denizli’de sosyal hizmette rekor: Aşevi gönülleri ısıtıyor
Kocaeli İzmit'te otizmli bireyler sahada kalplere dokundu
Düzce’de şehir içi ulaşım ücretlerine zam
Erdoğan ve Bahçeli’den 'Terörsüz Türkiye' vurgusu
Gölcük’ün gururu Berra, milli takım seçmelerine davet edildi
Kayseri’de hırsızlık suçundan aranan firari yakalandı
İzmit Çınar Çocuk Evleri’nde kura tamamlandı
Yeni araştırma çarpıcı sonuçlar ortaya koydu... Çocuklar reklamları tanıyor ama satın almıyor
Antalya Valisi Şahin'den Kumluca yatırımlarına inceleme
İzmit Belediyesi’nden gönülleri ısıtan aşure ikramı