Ayaş’tan Sapanca’ya uzanan tarihi İpek Yolu Turizm Koridoru için ilk adım Göynük’te atıldı.
ANKARA (İGFA) - İpek Yolu Belediyeler Birliği’nin ilk toplantısı, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın katılımıyla Bolu’nun tarihi ilçesi Göynük’te gerçekleştirildi. Yavaş, koridorun canlanmasının istihdama da katkı sağlayacağını vurgulayarak, “Hem burada yaşayan insanların ilçelerini terk etmemelerini sağlayacak hem de bugüne kadar gelen kültürün gelecek nesillere aktarılması yönünden farkındalık yaratıyor. Kültürümüzü korumuş oluyoruz” dedi.
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, İpek Yolu Turizm Koridoru’nda yer alan Ayaş, Güdül, Beypazarı, Nallıhan, Mudurnu, Göynük, Taraklı, Geyve ve Sapanca’nın yeniden önemli birer cazibe merkezi haline gelmesi hedefiyle ilk adımı attı. İpek Yolu Belediyeler Birliği’nin ilk toplantısı, Bolu’nun tarihi ilçesi Göynük’te gerçekleştirildi. Müderrisler Konağı’nda gerçekleştirilen toplantıya Mansur Yavaş’ın yanı sıra Nallıhan, Beypazarı, Güdül, Ayaş, Mudurnu, Taraklı, Geyve, Sapanca ve Göynük Belediye Başkanları ve temsilcileri ile Kültür ve Turizm Bakanlığı temsilcisi Sibel Bozdağcı katıldı. Toplantıda, Ayaş’tan Sapanca’ya uzanan tarihi İpek Yolu Koridoru’nun turizme kazandırılması ve ilçelerin birer cazibe merkezi haline getirilmesi için geliştirilmesi gereken projeler görüşüldü.
Beypazarı Belediye Başkanlığı döneminde Ayaş-Sapanca hattının canlandırılması için birçok çalışma başlatıldığını hatırlatan Yavaş, “Hatta bir çekim de yaptırdım ben. Bu hatta turistler geldiği zaman neler görebilecekler? Bunun görüntülerini de çektirdim” dedi.
“YENİ BELEDİYE BAŞKANLARI SON DERECE HEVESLİ”
“Şimdi bu projenin gerçekleşmesi için yeni seçilen bütün belediye başkanlarımız son derece hevesliler” diyen Yavaş şunları söyledi:
“Bizi asıl ilgilendiren hat, Geyve, Taraklı, Mudurnu, Göynük, Nallıhan, Beypazarı, Ayaş ve Güdül hattı. Göynük’ün içinde de gördüğümüz gibi burada 100-150 yıl önceki yaşamı aynen görmek mümkün. Neyiyle? Kültürüyle, yemekleriyle, adetleriyle, gelenekleriyle görmek mümkün. Turistlerin de en fazla arzu ettiği şeyler geleneksel değerlerimizi görmek ve yaşamak istiyorlar. Onlara son derece ilginç geliyor. Bunun hem istihdam açısından faydası oluyor; burada yaşayan insanların ilçelerini terk etmemeleri sonucunu doğuruyor hem de bu yıllardır bugüne kadar gelen kültürün gelecek nesillere aktarılması yönünden en azından farkındalık yaratıyor ve kültürümüzü korumuş oluyoruz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Tarihi İpek Yolu turizme açılıyor
Tarihi İpek Yolu turizme açılıyor
Ayaş’tan Sapanca’ya uzanan tarihi İpek Yolu Turizm Koridoru için ilk adım Göynük’te atıldı.
ANKARA (İGFA) - İpek Yolu Belediyeler Birliği’nin ilk toplantısı, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın katılımıyla Bolu’nun tarihi ilçesi Göynük’te gerçekleştirildi. Yavaş, koridorun canlanmasının istihdama da katkı sağlayacağını vurgulayarak, “Hem burada yaşayan insanların ilçelerini terk etmemelerini sağlayacak hem de bugüne kadar gelen kültürün gelecek nesillere aktarılması yönünden farkındalık yaratıyor. Kültürümüzü korumuş oluyoruz” dedi.
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, İpek Yolu Turizm Koridoru’nda yer alan Ayaş, Güdül, Beypazarı, Nallıhan, Mudurnu, Göynük, Taraklı, Geyve ve Sapanca’nın yeniden önemli birer cazibe merkezi haline gelmesi hedefiyle ilk adımı attı. İpek Yolu Belediyeler Birliği’nin ilk toplantısı, Bolu’nun tarihi ilçesi Göynük’te gerçekleştirildi. Müderrisler Konağı’nda gerçekleştirilen toplantıya Mansur Yavaş’ın yanı sıra Nallıhan, Beypazarı, Güdül, Ayaş, Mudurnu, Taraklı, Geyve, Sapanca ve Göynük Belediye Başkanları ve temsilcileri ile Kültür ve Turizm Bakanlığı temsilcisi Sibel Bozdağcı katıldı. Toplantıda, Ayaş’tan Sapanca’ya uzanan tarihi İpek Yolu Koridoru’nun turizme kazandırılması ve ilçelerin birer cazibe merkezi haline getirilmesi için geliştirilmesi gereken projeler görüşüldü.
Beypazarı Belediye Başkanlığı döneminde Ayaş-Sapanca hattının canlandırılması için birçok çalışma başlatıldığını hatırlatan Yavaş, “Hatta bir çekim de yaptırdım ben. Bu hatta turistler geldiği zaman neler görebilecekler? Bunun görüntülerini de çektirdim” dedi.
“YENİ BELEDİYE BAŞKANLARI SON DERECE HEVESLİ”
“Şimdi bu projenin gerçekleşmesi için yeni seçilen bütün belediye başkanlarımız son derece hevesliler” diyen Yavaş şunları söyledi:
“Bizi asıl ilgilendiren hat, Geyve, Taraklı, Mudurnu, Göynük, Nallıhan, Beypazarı, Ayaş ve Güdül hattı. Göynük’ün içinde de gördüğümüz gibi burada 100-150 yıl önceki yaşamı aynen görmek mümkün. Neyiyle? Kültürüyle, yemekleriyle, adetleriyle, gelenekleriyle görmek mümkün. Turistlerin de en fazla arzu ettiği şeyler geleneksel değerlerimizi görmek ve yaşamak istiyorlar. Onlara son derece ilginç geliyor. Bunun hem istihdam açısından faydası oluyor; burada yaşayan insanların ilçelerini terk etmemeleri sonucunu doğuruyor hem de bu yıllardır bugüne kadar gelen kültürün gelecek nesillere aktarılması yönünden en azından farkındalık yaratıyor ve kültürümüzü korumuş oluyoruz.”
Kaynak: İGF Haber
Son Haberler
Bursa’da minik ellerden çevre mesajı
Trabzon Büyükşehir Ampute’den 10 gollü zafer
Şanlıurfa Jandarması'ndan hasat sezonunda sıkı trafik mesaisi
İstanbul'da Otokoç'a silahlı saldırıyla ilgili 2 şüpheli yakalandı!
Fatsa Fener Adası yeni sezonda ziyaretçilerini bekliyor
İletişim Başkanlığı'nın İngilizce web sitesi blok zincirde
Enerji verimliliğine 20 milyar doların üzerinde yatırım hedefi
Başkan Genç: “Çocuklarımız için çalışmaya devam edeceğiz”
Batman Sason’da Gazze yararına kermes düzenlendi
Ultra Sümela Maratonu’nda şampiyonlar belli oldu
Ordu’da 22 çift "Evet" demek için bu günü seçti
Beyaz perdede haftanın yeni filmleri
Antalya’da yayla yollarında karla mücadele sürüyor
Türkiye ile Gürcistan arasında ormancılık ve su yönetiminde iş birliği anlaşması
Muğla’da Dünya Çevre Günü Çamlı Çocuk Köyü’nde kutlandı