Şirketlere sermaye kaybı düzenlemesinde süre uzatıldı
Şirketlere sermaye kaybı düzenlemesinde süre uzatıldı
Haber Giriş Tarihi: 11.10.2026 13:49
Haber Güncellenme Tarihi: 11.10.2026 13:49
Kaynak:
IGF
https://www.marmaratv.com.tr
Ticaret Bakanlığı, şirketlerin sermaye kaybı ve borca batıklık hesaplamalarına ilişkin uygulamanın 1 Ocak 2028’e kadar uzatıldığını duyurdu. Belirli kur farkı zararları ile bazı giderler hesaplamalarda dikkate alınmayacak.
ANKARA (İGFA) - Ticaret Bakanlığı, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 376’ncı maddesi kapsamında şirketlerin sermaye kaybı veya borca batık olma durumlarının belirlenmesine ilişkin uygulamanın süresinin 1 Ocak 2028’e kadar uzatıldığını açıkladı.
Resmî Gazete’de yayımlanan tebliğ değişikliğine göre, henüz ifa edilmemiş yabancı para cinsi yükümlülüklerden kaynaklanan kur farkı zararlarının tamamı hesaplamalara dahil edilmeyecek.
Ayrıca, 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralama giderleri, amortismanlar ve personel giderleri toplamının yarısı da sermaye kaybı ve borca batıklık hesaplamalarında dikkate alınmayacak.
Düzenlemeyle, şirketlerin finansal durumlarını yönetmelerine ve faaliyetlerini sürdürülebilir şekilde devam ettirmelerine destek olunması hedefleniyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Şirketlere sermaye kaybı düzenlemesinde süre uzatıldı
Ticaret Bakanlığı, şirketlerin sermaye kaybı ve borca batıklık hesaplamalarına ilişkin uygulamanın 1 Ocak 2028’e kadar uzatıldığını duyurdu. Belirli kur farkı zararları ile bazı giderler hesaplamalarda dikkate alınmayacak.
ANKARA (İGFA) - Ticaret Bakanlığı, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 376’ncı maddesi kapsamında şirketlerin sermaye kaybı veya borca batık olma durumlarının belirlenmesine ilişkin uygulamanın süresinin 1 Ocak 2028’e kadar uzatıldığını açıkladı.
Resmî Gazete’de yayımlanan tebliğ değişikliğine göre, henüz ifa edilmemiş yabancı para cinsi yükümlülüklerden kaynaklanan kur farkı zararlarının tamamı hesaplamalara dahil edilmeyecek.
Ayrıca, 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralama giderleri, amortismanlar ve personel giderleri toplamının yarısı da sermaye kaybı ve borca batıklık hesaplamalarında dikkate alınmayacak.
Düzenlemeyle, şirketlerin finansal durumlarını yönetmelerine ve faaliyetlerini sürdürülebilir şekilde devam ettirmelerine destek olunması hedefleniyor.
Son Haberler
Manisa’da feci kaza! Bursa'dan hareket etmişlerdi... Çok sayıda ölü var!
İzmirliler balık tezgâhlarına akın etti... İlk ayda işlem hacmi 9 bin tonu aştı
Emekliye can suyu! Yıl sonuna kadar uzatıldı
Başkan Genç, Umman heyetini ağırladı
Ünye’de toplu taşıma sistemi başladı
Mersin Büyükşehir, sanatı kentin dört bir yanına taşıyor
Kent Konseyleri Balıkesir’de buluştu
Gülbağlık yolu ulaşıma açıldı, gönüller birleşti
Pat Pat Festivali'nde Şalvar Gecesi heyecanı
GastroAntep'te gastronomi, tarih ve kültür buluştu
İYİ Parti’den Emek Çalıştayı
Düzce’de 350 genç Topuk Yaylası’nda doğayla buluştu
Kadim şehirlerin mutfakları Muratpaşa’da buluştu
Sivas Belediyesi'nden amatör spora dev destek
İçişleri, Yahşihan Belediye Başkan Vekili'ni görevden uzaklaştırdı