Sıfır Atık'ta DOA dönemi...1 TL'lik teşvik 1 Temmuz’da başlıyor
Sıfır Atık'ta DOA dönemi...1 TL'lik teşvik 1 Temmuz’da başlıyor
Haber Giriş Tarihi: 04.06.2026 13:14
Haber Güncellenme Tarihi: 04.06.2026 13:14
Kaynak:
IGF
https://www.marmaratv.com.tr
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, 1 Temmuz’dan itibaren 81 ilde başlatılacak DOA uygulamasıyla plastik, cam ve alüminyum içecek ambalajlarının geri dönüşümünün teşvik edileceğini açıkladı.
ANKARA (İGFA) - Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Sıfır Atık projesi kapsamında yeni bir uygulamanın başlayacağını duyurdu. Bakan Kurum’un açıklamasına göre, 1 Temmuz 2026 itibarıyla Türkiye genelinde 81 ilde DOA (Depozito, Ödül ve Atık) dönemi başlıyor.
Yeni sistemle birlikte vatandaşlar, DOA logolu plastik, cam ve alüminyum içecek ambalajlarını depozito iade makinelerine götürerek ürün başına 1 TL iade bedeli alabilecek. Bu uygulama ile hem atıkların geri dönüşümü teşvik edilecek hem de sürdürülebilir bir çevre politikası desteklenecek.
Bakan Murat Kurum, paylaşımında, "Sıfır Atık'ta güçlü bir adım daha atıyoruz. Hem çevremizi koruyacağız hem de vatandaşlarımıza geri dönüşümün somut bir teşvikini sunacağız" ifadelerini kullandı.
Uygulama, Türkiye’nin çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşması ve geri dönüşüm bilincinin yaygınlaştırılması açısından önemli bir adım olarak değerlendirildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sıfır Atık'ta DOA dönemi...1 TL'lik teşvik 1 Temmuz’da başlıyor
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, 1 Temmuz’dan itibaren 81 ilde başlatılacak DOA uygulamasıyla plastik, cam ve alüminyum içecek ambalajlarının geri dönüşümünün teşvik edileceğini açıkladı.
ANKARA (İGFA) - Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Sıfır Atık projesi kapsamında yeni bir uygulamanın başlayacağını duyurdu. Bakan Kurum’un açıklamasına göre, 1 Temmuz 2026 itibarıyla Türkiye genelinde 81 ilde DOA (Depozito, Ödül ve Atık) dönemi başlıyor.
Yeni sistemle birlikte vatandaşlar, DOA logolu plastik, cam ve alüminyum içecek ambalajlarını depozito iade makinelerine götürerek ürün başına 1 TL iade bedeli alabilecek. Bu uygulama ile hem atıkların geri dönüşümü teşvik edilecek hem de sürdürülebilir bir çevre politikası desteklenecek.
Bakan Murat Kurum, paylaşımında, "Sıfır Atık'ta güçlü bir adım daha atıyoruz. Hem çevremizi koruyacağız hem de vatandaşlarımıza geri dönüşümün somut bir teşvikini sunacağız" ifadelerini kullandı.
Uygulama, Türkiye’nin çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşması ve geri dönüşüm bilincinin yaygınlaştırılması açısından önemli bir adım olarak değerlendirildi.
Son Haberler
63. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali heyecanı 24- 31 Ekim’de
Rahmi Koç’a bir tepki de Yılmaz’dan
Antalya Büyükşehir’den geleceğe Yeşil Miras
Vatandaş soracak, Mustafa Yalçın cevaplayacak
Kayseri Büyükşehir'den Sultan Sazlığı'nda uçurtma şenliği
ABB'den bağımlılıkla mücadelede öncü model
Kozan Girişimci Kadınlar Tarımsal Kalkınma Kooperatifi kuruldu
Başkent'te haşerelere geçit yok
SanAtölye kursiyerlerinden yıl sonu sergisi
Kayseri Kocasinan'da öğrencilerden 'geri dönüşüm seferberliği'ne destek
KAYSO'dan 'Nefes Kredisi' müjdesi
Adana Büyükşehir'e Avrupa'dan yeni bir ödül
Nilüfer Belediyespor’da Muharrem Or güven tazeledi
Bakan Göktaş, Darülaceze Sosyal Yaşam Şehri'nde kreş açtı
OGC Başkanı Nihat Aydın’dan Rahmi Koç’a sert tepki