Sakarya ulaşımında ‘gittiğin kadar öde’ dönemi ADARAY ile başladı
Sakarya ulaşımında ‘gittiğin kadar öde’ dönemi ADARAY ile başladı
Haber Giriş Tarihi: 02.06.2026 14:30
Haber Güncellenme Tarihi: 02.06.2026 14:30
Kaynak:
IGF
https://www.marmaratv.com.tr
Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar'ın talimatıyla, şehrin toplu taşıma sisteminde yeni bir dönüşüm daha hayata geçirildi.
SAKARYA (İGFA) - Sakarya Büyükşehir Belediyesi, toplu taşımada önemli bir dönüşüme daha imza attı. ADARAY hattında 2 Haziran itibariyle devreye alınan 'gittiğin kadar öde' uygulamasıyla artık kullanılan mesafe kadar ücret ödeyecek. Durak başı ücret tarifesi 4 lira 67 kuruş olarak belirlenirken, seyahat başında 28 TL'lik ödeyen yolcu, inişte iade makinasından kullanmadığı durakların ücretini geri alacak.
Ulaşım Daire Başkanlığı'nın altyapısını hazırladığı ve uygulamaya koymak için düğmeye bastığı "Gittiğin Kadar Öde" projesi, yolcular için büyük bir ekonomik tasarruf sağlayacak.
Sistem ilk olarak ADARAY Hattı'nda 2 Haziran tarihi itibariyle uygulanmaya başlandı.Tarife konusunda ise "her bir istasyon arası ücret" bu aşamada 4 lira 67 kuruş olarak belirlendi.
DURAK BAŞINA ÜCRET
Yani Adapazarı Tren Garı'ndan yola çıkacak olan bir vatandaş, seyahat başında Kart54 ile tam bilet olarak 28 TL'lik ödeme yapacak.
Bindiği istasyondan bir sonraki istasyonda indiğinde sadece 4 lira 67 kuruşa, iki istasyon sonra indiğinde ise 9 lira 34 kuruşa yolculuk yapmış olacak.
Yolcu indiği istasyondaki iade makinasına kartını tekrar okuttuğunda sistem, gidilen durak sayısını otomatik olarak hesaplayacak ve fazla alınan tutar anında karta iade edilecek.
Öğrenci ya da indirim kart kullananlar için ise uygulama geçerli olmayacak. Bu sayede kısa mesafe yolculuk yapan vatandaşlar daha az ödeme yaparak ekonomik açıdan avantaj sağlayacak.
Ulaşım Dairesi Başkanlığından yapılan açıklamada, “Sakarya’da ulaşımda erişilebilirliği önceleyen bir anlayışla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. ‘Gittiğin kadar öde’ uygulaması, vatandaşlarımızın yalnızca kullandığı mesafe kadar ücret ödemesini sağlayarak daha ucuz bir sistemi hayata geçirmektedir. Bu uygulama, Ulaşımda Sakarya vizyonumuzun önemli bir parçasıdır” ifadelerine yer verildi.
İlk etapta ADARAY ile başlayan uygulamanın ilerleyen süreçte metrobüs ve tramvay hatlarında da devreye alınması planlanıyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sakarya ulaşımında ‘gittiğin kadar öde’ dönemi ADARAY ile başladı
Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar'ın talimatıyla, şehrin toplu taşıma sisteminde yeni bir dönüşüm daha hayata geçirildi.
SAKARYA (İGFA) - Sakarya Büyükşehir Belediyesi, toplu taşımada önemli bir dönüşüme daha imza attı. ADARAY hattında 2 Haziran itibariyle devreye alınan 'gittiğin kadar öde' uygulamasıyla artık kullanılan mesafe kadar ücret ödeyecek. Durak başı ücret tarifesi 4 lira 67 kuruş olarak belirlenirken, seyahat başında 28 TL'lik ödeyen yolcu, inişte iade makinasından kullanmadığı durakların ücretini geri alacak.
Ulaşım Daire Başkanlığı'nın altyapısını hazırladığı ve uygulamaya koymak için düğmeye bastığı "Gittiğin Kadar Öde" projesi, yolcular için büyük bir ekonomik tasarruf sağlayacak.
Sistem ilk olarak ADARAY Hattı'nda 2 Haziran tarihi itibariyle uygulanmaya başlandı.Tarife konusunda ise "her bir istasyon arası ücret" bu aşamada 4 lira 67 kuruş olarak belirlendi.
DURAK BAŞINA ÜCRET
Yani Adapazarı Tren Garı'ndan yola çıkacak olan bir vatandaş, seyahat başında Kart54 ile tam bilet olarak 28 TL'lik ödeme yapacak.
Bindiği istasyondan bir sonraki istasyonda indiğinde sadece 4 lira 67 kuruşa, iki istasyon sonra indiğinde ise 9 lira 34 kuruşa yolculuk yapmış olacak.
Yolcu indiği istasyondaki iade makinasına kartını tekrar okuttuğunda sistem, gidilen durak sayısını otomatik olarak hesaplayacak ve fazla alınan tutar anında karta iade edilecek.
Öğrenci ya da indirim kart kullananlar için ise uygulama geçerli olmayacak. Bu sayede kısa mesafe yolculuk yapan vatandaşlar daha az ödeme yaparak ekonomik açıdan avantaj sağlayacak.
Ulaşım Dairesi Başkanlığından yapılan açıklamada, “Sakarya’da ulaşımda erişilebilirliği önceleyen bir anlayışla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. ‘Gittiğin kadar öde’ uygulaması, vatandaşlarımızın yalnızca kullandığı mesafe kadar ücret ödemesini sağlayarak daha ucuz bir sistemi hayata geçirmektedir. Bu uygulama, Ulaşımda Sakarya vizyonumuzun önemli bir parçasıdır” ifadelerine yer verildi.
İlk etapta ADARAY ile başlayan uygulamanın ilerleyen süreçte metrobüs ve tramvay hatlarında da devreye alınması planlanıyor.
Son Haberler
Haziran ayı SED ödemeleri hesaplarda
Antalya’da trafiği rahatlatacak proje başladı
İnşaat maliyetleri yıllık yüzde 28,6 arttı... Artışı tetikleyen malzeme maliyetleri oldu
Uluslararası göçmen kaçakçısı İstanbul Havalimanı’nda yakalandı
Antalya'da Başkan Uysal MURGEM mezunlarıyla buluştu
İstanbul'da geleceğin sportif yıldızları performanslarıyla göz doldurdu
Cilt kanserine karşı güneşten korunmayı ihmal etmeyin!
Perre Antik Kent’te dev çekirge şaşkınlığı
Gençliğin Başkenti Kocaeli’de dünyanın her köşesinden kültürler buluştu
Osmangazi’de THM Topluluğu'ndan dönem sonu konseri
Pist Bisikleti Milli Takımımızdan Çekya'da madalya yağmuru
Isparta Atabey Sulaması Yenileme Projesi'nde sona gelindi
Yetki belgesiz araç ticaretine 102 milyon TL ceza
Kocaeli Büyükşehir İtfaiyesi her daim göreve hazır
Erzurum Pasinler'den Hasankale'ye ziyaret