Otomotivde yerli üretim alarm veriyor! Çin'e cari açık büyüyor
Otomotivde yerli üretim alarm veriyor! Çin'e cari açık büyüyor
Otomotivde yerli üretim alarm veriyor! Çin'e cari açık büyüyor
Haber Giriş Tarihi: 21.04.2025 13:05
Haber Güncellenme Tarihi: 21.04.2025 13:05
Kaynak:
İGF Haber
ABD–Çin ticaret savaşlarının etkisi, Avrupa ile dengesizleşen ilişkiler, Çin menşeili araçların yükselişi ve yerli üretimin daralması Türkiye otomotiv sektörünü kritik bir kavşağa getirdi.
İSTANBUL (İGFA) - Türkiye otomotiv sektörü, 2020-2022 yıllarında dış ticaret fazlası verirken, 2023’te binek araç ithalatındaki artış nedeniyle 3 milyar dolarlık dış ticaret açığıyla sarsıldı. 2024’te ticari araç ve otobüs ihracatıyla toparlanma sağlansa da, 2025’in ilk çeyreğinde üretim ve ihracatta düşüş alarm zili çaldı.
Sektör temsilcilerinden LenaCars Genel Müdürü Selçuk Nazik, yerli üretimi ve teknolojiyi merkezine almayan politikaların sektörü sürdürülemez kıldığını ifade etti.
ABD’nin 2024’te 374 milyar dolarlık dış ticaret açığına karşın, Çin 2023’te 93,9 milyar dolar fazla verdiğine vurgu yapan Nazik, “ABD-Çin ticaret savaşı, Türkiye için üretim üssü olma fırsatını doğurabilir. Ancak Çinli markaların Türkiye’de üretim yatırımı yapmaması büyük risk” uyarısında bulundu.
ÇİN’E CARİ AÇIK BÜYÜYOR
2024’te Türkiye, Almanya’dan 4,92 milyar, Çin’den 1,57 milyar dolarlık araç ithal etti. Çin menşeili araçların 2023’te pazara girmesiyle 1,5 milyar dolarlık açık oluştu. Nazik, “Çin, cari açık verdiğimiz üçüncü ülke oldu. Çin’in Türkiye’de üretim yapmaması halinde bu açık büyüyerek sektörü tehdit eder” dedi.
TOGG VE YERLİ ÜRETİM ÇÖZÜM OLABİLİR
Binek araç ithalatı 2024’te artarken, Togg’un ihracata başlayamaması sektörü zorladı. Nazik, “Togg’un Almanya ve Fransa gibi pazarlara açılması prestij ve döviz girdisi sağlar. Yerli üreticilerin katma değerli modellere odaklanması ve kapsayıcı teşvikler şart” yorumunu yaptı.
2025’in ilk çeyreğinde ithalatın payı yüzde 69’a yükselirken, toplam üretim yüzde 9, otomobil üretimi yüzde 7, ihracat yüzde 3 düştü. Ticari araç üretimi yüzde 11, ağır ticari yüzde 39, traktör üretimi yüzde 41,6 geriledi. Selçuk Nazik, “Üretimdeki düşüş istihdam ve teknoloji kaybı demek. Acil regülasyon ve stratejik destek gerekli. Çin’in Türkiye’de üretim yapması elzem, Avrupalı markalar için de Türkiye kritik bir pazar” dedi. TL maliyetlerindeki artışın üretim verilerini olumsuz etkilediğini belirten Nazik, “Yerli üretimi destekleyen regülasyonlar geliştirilmeli. Çin ve Avrupa ile üretim anlaşmaları hızlandırılmalı” çağrısında bulundu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Marmara TV
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Otomotivde yerli üretim alarm veriyor! Çin'e cari açık büyüyor
Otomotivde yerli üretim alarm veriyor! Çin'e cari açık büyüyor
ABD–Çin ticaret savaşlarının etkisi, Avrupa ile dengesizleşen ilişkiler, Çin menşeili araçların yükselişi ve yerli üretimin daralması Türkiye otomotiv sektörünü kritik bir kavşağa getirdi.
İSTANBUL (İGFA) - Türkiye otomotiv sektörü, 2020-2022 yıllarında dış ticaret fazlası verirken, 2023’te binek araç ithalatındaki artış nedeniyle 3 milyar dolarlık dış ticaret açığıyla sarsıldı. 2024’te ticari araç ve otobüs ihracatıyla toparlanma sağlansa da, 2025’in ilk çeyreğinde üretim ve ihracatta düşüş alarm zili çaldı.
Sektör temsilcilerinden LenaCars Genel Müdürü Selçuk Nazik, yerli üretimi ve teknolojiyi merkezine almayan politikaların sektörü sürdürülemez kıldığını ifade etti.
ABD’nin 2024’te 374 milyar dolarlık dış ticaret açığına karşın, Çin 2023’te 93,9 milyar dolar fazla verdiğine vurgu yapan Nazik, “ABD-Çin ticaret savaşı, Türkiye için üretim üssü olma fırsatını doğurabilir. Ancak Çinli markaların Türkiye’de üretim yatırımı yapmaması büyük risk” uyarısında bulundu.
ÇİN’E CARİ AÇIK BÜYÜYOR
2024’te Türkiye, Almanya’dan 4,92 milyar, Çin’den 1,57 milyar dolarlık araç ithal etti. Çin menşeili araçların 2023’te pazara girmesiyle 1,5 milyar dolarlık açık oluştu. Nazik, “Çin, cari açık verdiğimiz üçüncü ülke oldu. Çin’in Türkiye’de üretim yapmaması halinde bu açık büyüyerek sektörü tehdit eder” dedi.
TOGG VE YERLİ ÜRETİM ÇÖZÜM OLABİLİR
Binek araç ithalatı 2024’te artarken, Togg’un ihracata başlayamaması sektörü zorladı. Nazik, “Togg’un Almanya ve Fransa gibi pazarlara açılması prestij ve döviz girdisi sağlar. Yerli üreticilerin katma değerli modellere odaklanması ve kapsayıcı teşvikler şart” yorumunu yaptı.
2025’in ilk çeyreğinde ithalatın payı yüzde 69’a yükselirken, toplam üretim yüzde 9, otomobil üretimi yüzde 7, ihracat yüzde 3 düştü. Ticari araç üretimi yüzde 11, ağır ticari yüzde 39, traktör üretimi yüzde 41,6 geriledi. Selçuk Nazik, “Üretimdeki düşüş istihdam ve teknoloji kaybı demek. Acil regülasyon ve stratejik destek gerekli. Çin’in Türkiye’de üretim yapması elzem, Avrupalı markalar için de Türkiye kritik bir pazar” dedi. TL maliyetlerindeki artışın üretim verilerini olumsuz etkilediğini belirten Nazik, “Yerli üretimi destekleyen regülasyonlar geliştirilmeli. Çin ve Avrupa ile üretim anlaşmaları hızlandırılmalı” çağrısında bulundu.
Kaynak: İGF Haber
Son Haberler
“Yüzme Bilmeyen Kalmasın” projesinde kadınlar sertifikalarını aldı
Sivas'ta Başkan Uzun’dan “Basın Parkı” müjdesi
Mersinli Kadınlar, aşure etkinliğinde biraraya geldi
Ordu'da 68. gölet yapılıyor
Antalya’nın tüm ilçelerinde haşereyle mücadele sürüyor
Muğla itfaiyesinden artan sıcaklar sonrası yangın uyarısı
Ordu Çiseli Şelalesine güvenli yol
Yaz okulunda su sporlarına yoğun ilgi
İnegöl Belediyesi'nden yangın bölgesindeki söndürme çalışmalarına destek
Başkan Aras Bodrum’da birlik mesajı verdi
Cumhurbaşkanı Erdoğan Özbekistanlı mevkidaşıyla görüştü
IDEF 2025’te stratejik imza
Çalı Köy Filmleri Festivali’nde ilk akademik sempozyum düzenlendi
Sakarya'da Epçeler ve Alifuatpaşa’ya 4 bin metrelik yeni hat
Başkan Çavuşoğlu Denizli'de basın çalışanlarının bayramını kutladı