8 ilde atık altyapılar AB finansmanı ile güçlendirilecek
8 ilde atık altyapılar AB finansmanı ile güçlendirilecek
İller Bankası ve Fransız Kalkınma Ajansı AFD’nin belediyelerle ortak çalışması ile yürütülecek olan, Finansmanı AB ve AFD tarafından karşılanacak olan proje ile, Türkiye’nin 8 ilindeki su ve katı atık altyapıları güçlendirilecek.
Haber Giriş Tarihi: 18.03.2022 17:15
Haber Güncellenme Tarihi: 18.03.2022 17:15
Kaynak:
İGF Haber
ANKARA (İGFA) - İller Bankası ve AFD’nin birlikte yürüttüğü “Belediye Hizmetleri Projesi”nin 8 ildeki 12 faydalanıcı kurumu, 7-8 Mart 2022 tarihinde Ankara’da düzenlenen bir çalıştayda buluşarak uluslararası ihale prosedürleri eğitimi aldı.
2020’de başlayan “Belediye Hizmetleri Projesi”ne Avrupa Birliği’nin sağladığı 203 milyon Avro’luk hibe finansmanını yöneten Fransız Kalkınma Ajansı AFD, 63 milyon Avro’lukbir kredi ile projenin toplam finansmanını 266 milyon Avro’ya çıkarttı.
Proje kapsamında Adıyaman, Gaziantep, Hatay, Kilis, Malatya, Mardin, Mersin ve Şanlıurfa olmak üzere 8 ilde içme suyu, atık su ve katı atık sistemlerinin güçlendirilmesi için 19 altyapı yatırımının gerçekleştirilmesi planlanıyor.
2025 yılında tamamlanacak olan program sayesinde, son yıllarda nüfusu yoğun bir şekilde artan bölgedeki yaklaşık 2,4 milyon kişi, daha güçlü içme suyu, atık su ve katı atık hizmetlerine ulaşacak.
Projenin önemli hedeflere, etkili bir şekilde ulaşması için yapılan teknik destek faaliyetleri kapsamında, projenin nihai faydalanıcıları ve uygulayıcıları olan belediyeler ile su ve kanalizasyon idarelerinin teknik ve finansal yönetim kapasitelerinin güçlendirilmesi hedefleniyor. Bu bağlamda gerçekleştirilen ve 85 kişinin katıldığı çalıştayda AFD’nin Paris’ten gelen uzmanları ihale prosedürleri ile ilgili bir eğitim verdi. Eğitime İLBANK Genel Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri de katılarak önemli katkılarda bulundu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
8 ilde atık altyapılar AB finansmanı ile güçlendirilecek
İller Bankası ve Fransız Kalkınma Ajansı AFD’nin belediyelerle ortak çalışması ile yürütülecek olan, Finansmanı AB ve AFD tarafından karşılanacak olan proje ile, Türkiye’nin 8 ilindeki su ve katı atık altyapıları güçlendirilecek.
ANKARA (İGFA) - İller Bankası ve AFD’nin birlikte yürüttüğü “Belediye Hizmetleri Projesi”nin 8 ildeki 12 faydalanıcı kurumu, 7-8 Mart 2022 tarihinde Ankara’da düzenlenen bir çalıştayda buluşarak uluslararası ihale prosedürleri eğitimi aldı.
2020’de başlayan “Belediye Hizmetleri Projesi”ne Avrupa Birliği’nin sağladığı 203 milyon Avro’luk hibe finansmanını yöneten Fransız Kalkınma Ajansı AFD, 63 milyon Avro’lukbir kredi ile projenin toplam finansmanını 266 milyon Avro’ya çıkarttı.
Proje kapsamında Adıyaman, Gaziantep, Hatay, Kilis, Malatya, Mardin, Mersin ve Şanlıurfa olmak üzere 8 ilde içme suyu, atık su ve katı atık sistemlerinin güçlendirilmesi için 19 altyapı yatırımının gerçekleştirilmesi planlanıyor.
2025 yılında tamamlanacak olan program sayesinde, son yıllarda nüfusu yoğun bir şekilde artan bölgedeki yaklaşık 2,4 milyon kişi, daha güçlü içme suyu, atık su ve katı atık hizmetlerine ulaşacak.
Projenin önemli hedeflere, etkili bir şekilde ulaşması için yapılan teknik destek faaliyetleri kapsamında, projenin nihai faydalanıcıları ve uygulayıcıları olan belediyeler ile su ve kanalizasyon idarelerinin teknik ve finansal yönetim kapasitelerinin güçlendirilmesi hedefleniyor. Bu bağlamda gerçekleştirilen ve 85 kişinin katıldığı çalıştayda AFD’nin Paris’ten gelen uzmanları ihale prosedürleri ile ilgili bir eğitim verdi. Eğitime İLBANK Genel Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri de katılarak önemli katkılarda bulundu.
Kaynak: İGF Haber
Son Haberler
Bursa’da minik ellerden çevre mesajı
Trabzon Büyükşehir Ampute’den 10 gollü zafer
Şanlıurfa Jandarması'ndan hasat sezonunda sıkı trafik mesaisi
İstanbul'da Otokoç'a silahlı saldırıyla ilgili 2 şüpheli yakalandı!
Fatsa Fener Adası yeni sezonda ziyaretçilerini bekliyor
İletişim Başkanlığı'nın İngilizce web sitesi blok zincirde
Enerji verimliliğine 20 milyar doların üzerinde yatırım hedefi
Başkan Genç: “Çocuklarımız için çalışmaya devam edeceğiz”
Batman Sason’da Gazze yararına kermes düzenlendi
Ultra Sümela Maratonu’nda şampiyonlar belli oldu
Ordu’da 22 çift "Evet" demek için bu günü seçti
Beyaz perdede haftanın yeni filmleri
Antalya’da yayla yollarında karla mücadele sürüyor
Türkiye ile Gürcistan arasında ormancılık ve su yönetiminde iş birliği anlaşması
Muğla’da Dünya Çevre Günü Çamlı Çocuk Köyü’nde kutlandı