Bakan Yanık: "Kooperatifler, iklim değişikliğiyle mücadeleye katkı sağlıyor"
Bakan Yanık: "Kooperatifler, iklim değişikliğiyle mücadeleye katkı sağlıyor"
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, kooperatiflerin, kadınların kaynaklara ve ekonomik fırsatlara erişimini artırarak iklim değişikliğiyle mücadeleye katkıda bulunduğunu söyledi.
Haber Giriş Tarihi: 15.03.2022 12:15
Haber Güncellenme Tarihi: 15.03.2022 12:15
Kaynak:
İGF Haber
ANKARA (İGFA) - New York'ta düzenlenen Birleşmiş Milletler Kadının Statüsü Komisyonu’nun 66’ncı Oturumunun “Çevre ve afet riskini azaltma politikaları ve programları: küreselden yerele bütüncül ve entegre eylemler yoluyla eşitliği ilerletmek” başlıklı Bakanlar düzeyindeki yuvarlak masa toplantısına katılan Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, iklim değişikliği nedeniyle doğal afetlerin her zamankinden daha sık yaşandığını dikkati çekti. Bakan Yanık, kadınların bakış açılarını sürece dahil etmenin önemine vurgu yaptı.
Nüfusun artması ve gıdaya olan yüksek talep nedeniyle, kadınlar ve kız çocukları üzerindeki yıkıcı etkiler daha belirgin hale geldiğini ifade eden Bakan Yanık, iklim değişikliğine küresel tepkinin tamamen etkili kılınması için hem erkeklerin, hem de kadınların eşit düzeyde liderliğine ihtiyacı olduğunu kaydetti.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığınca ‘Kadınların Kooperatifler Yoluyla Güçlendirilmesi’ projesinin yürütüldüğünü hatırlatan Bakan Yanık, “Kooperatifler, kadınların kaynaklara ve ekonomik fırsatlara erişimini artırarak iklim değişikliğiyle mücadeleye katkıda bulunuyor. Bu doğrultuda Kadın kooperatiflerinin güçlendirilmesini ve yaygınlaştırılmasını, sürdürülebilirliklerinin sağlanmasını, kurumsal kapasitelerinin geliştirilmesini ve görünürlüklerini artırmayı amaçlıyoruz. Programa göre 6000 kadın ve 3000 erkek eğitim ve destek hizmetlerinden yararlanacaktır” diye konuştu.
Türkiye, Paris İklim Anlaşmasına uyum sağlarken, 2053 yılına kadar net sıfır emisyon elde etmeyi taahhüt ettiğine vurgu yapan Bakan Yanık, iklim değişikliğinin yanı sıra savaş, göç ve yoksulluktan muzdarip kadınların dramının ele alınması gerektiğini sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bakan Yanık: "Kooperatifler, iklim değişikliğiyle mücadeleye katkı sağlıyor"
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, kooperatiflerin, kadınların kaynaklara ve ekonomik fırsatlara erişimini artırarak iklim değişikliğiyle mücadeleye katkıda bulunduğunu söyledi.
ANKARA (İGFA) - New York'ta düzenlenen Birleşmiş Milletler Kadının Statüsü Komisyonu’nun 66’ncı Oturumunun “Çevre ve afet riskini azaltma politikaları ve programları: küreselden yerele bütüncül ve entegre eylemler yoluyla eşitliği ilerletmek” başlıklı Bakanlar düzeyindeki yuvarlak masa toplantısına katılan Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, iklim değişikliği nedeniyle doğal afetlerin her zamankinden daha sık yaşandığını dikkati çekti. Bakan Yanık, kadınların bakış açılarını sürece dahil etmenin önemine vurgu yaptı.
Nüfusun artması ve gıdaya olan yüksek talep nedeniyle, kadınlar ve kız çocukları üzerindeki yıkıcı etkiler daha belirgin hale geldiğini ifade eden Bakan Yanık, iklim değişikliğine küresel tepkinin tamamen etkili kılınması için hem erkeklerin, hem de kadınların eşit düzeyde liderliğine ihtiyacı olduğunu kaydetti.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığınca ‘Kadınların Kooperatifler Yoluyla Güçlendirilmesi’ projesinin yürütüldüğünü hatırlatan Bakan Yanık, “Kooperatifler, kadınların kaynaklara ve ekonomik fırsatlara erişimini artırarak iklim değişikliğiyle mücadeleye katkıda bulunuyor. Bu doğrultuda Kadın kooperatiflerinin güçlendirilmesini ve yaygınlaştırılmasını, sürdürülebilirliklerinin sağlanmasını, kurumsal kapasitelerinin geliştirilmesini ve görünürlüklerini artırmayı amaçlıyoruz. Programa göre 6000 kadın ve 3000 erkek eğitim ve destek hizmetlerinden yararlanacaktır” diye konuştu.
Türkiye, Paris İklim Anlaşmasına uyum sağlarken, 2053 yılına kadar net sıfır emisyon elde etmeyi taahhüt ettiğine vurgu yapan Bakan Yanık, iklim değişikliğinin yanı sıra savaş, göç ve yoksulluktan muzdarip kadınların dramının ele alınması gerektiğini sözlerine ekledi.
Kaynak: İGF Haber
Son Haberler
Bakan Kurum dip çamuru temizliği yapılan körfeze daldı
Türk girişimciler için 30 bin dolar ödüllü 'Sağlık Teknolojileri Yarışması'
TEK Market Tekirdağ’ın 7’nci şubesiyle Saray’da
Batman Sason'da şehit ailelerinden Jandarma'ya anlamlı ziyaret
Yeşilay'da çifte heyecan yaşandı... Maçta kaybettik ama bisiklette kazanacağız
Çölyak hastalığı ile gluten hassasiyeti aynı şey değil
Trabzon'da itfaiye ve AFAD’dan kurtarma operasyonu
Antalya'da 260 kilo balığa el konuldu
Balıkesir’in 1133 mahallesine eşit hizmet vurgusu
Türkiye’nin ilk Sürdürülebilir İklim Parkı Sakarya'da açılışa gün sayıyor
Jeotermal sektöründen EPDK’ya hibrit kapasite çağrısı... 100 MW yetersiz, en az 360 MW olmalı
Ordu Fatsa'da altyapı güçlendi
Ankara Kalesi Kale Şenlikleri’ne ev sahipliği yaptı
Gurbetçiler dünya kupası heyecanını Almanya'da camide yaşadı
Beylikdüzü'nde umut balonları Almira için gökyüzünde