E-ticarette hacim büyüyor... Her 5 satıştan 1'i online!
E-ticarette hacim büyüyor... Her 5 satıştan 1'i online!
Türkiye’de e-ticaret hacminin bütün toplam perakendenin yüzde 20’sine ulaştı. Her 5 satıştan biri online gerçekleşiyor.
Haber Giriş Tarihi: 25.09.2024 11:04
Haber Güncellenme Tarihi: 25.09.2024 11:04
Kaynak:
İGF Haber
İSTANBUL (İGFA) - E-ticaretin sektörel durumunu değerlendiren IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, 2023’e göre az da olsa düşüş gösterdiğini söyledi.
Türkiye’de e-ticaret hacmi toplam perakendenin yüzde 20’sini oluşturduğuna dikkati çeken Özkara, "Pandemi öncesinde bu rakam yüzde 10’un altındaydı. 4 yıllık süreç içerisinde yüzde 20’yekadar geldi. Bugün yapılan her beş alışverişten birisi internetten, dört tanesi ise fiziki mağazadan yapılıyor.” dedi.
E-ticaret yapan işletmelerin çoğunun yüksek komisyon oranlarından memnun olmadığını da sözlerine ekleyen Özkara,“Çünkü komisyon oranları işletmelerin karlılığını vehayati döngüsünü etkileyen bir problem oluşturuyor. Hem ödeme süreleri yani satış gerçekleştikten sonra pazar yerlerinden aldıkları ödeme süreleri hem de ödemiş oldukları yüksek komisyon oranları aslında işletmeleri tatmin etmiyor. Bunun karşısında işletmeler dönüp kendi e-ticaret sitelerini oluşturuyorlar. Buradan ürün satmaya çalışıyorlar ama bu bir döngü gibi. Çünkü belli bir nakit akışına ihtiyaçları var ve pazar yerlerinde de satış yapmaktan da vazgeçemiyor. Komisyonlar yüksek olsa da pazar yerlerinde olmaya devam ediyorlar. Belki ekonominin veya finansmanın daha kolay erişilebildiği bir noktada tercihi o zaman daha kolay yapabilirler.” diye konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
E-ticarette hacim büyüyor... Her 5 satıştan 1'i online!
Türkiye’de e-ticaret hacminin bütün toplam perakendenin yüzde 20’sine ulaştı. Her 5 satıştan biri online gerçekleşiyor.
İSTANBUL (İGFA) - E-ticaretin sektörel durumunu değerlendiren IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, 2023’e göre az da olsa düşüş gösterdiğini söyledi.
Türkiye’de e-ticaret hacmi toplam perakendenin yüzde 20’sini oluşturduğuna dikkati çeken Özkara, "Pandemi öncesinde bu rakam yüzde 10’un altındaydı. 4 yıllık süreç içerisinde yüzde 20’yekadar geldi. Bugün yapılan her beş alışverişten birisi internetten, dört tanesi ise fiziki mağazadan yapılıyor.” dedi.
E-ticaret yapan işletmelerin çoğunun yüksek komisyon oranlarından memnun olmadığını da sözlerine ekleyen Özkara,“Çünkü komisyon oranları işletmelerin karlılığını vehayati döngüsünü etkileyen bir problem oluşturuyor. Hem ödeme süreleri yani satış gerçekleştikten sonra pazar yerlerinden aldıkları ödeme süreleri hem de ödemiş oldukları yüksek komisyon oranları aslında işletmeleri tatmin etmiyor. Bunun karşısında işletmeler dönüp kendi e-ticaret sitelerini oluşturuyorlar. Buradan ürün satmaya çalışıyorlar ama bu bir döngü gibi. Çünkü belli bir nakit akışına ihtiyaçları var ve pazar yerlerinde de satış yapmaktan da vazgeçemiyor. Komisyonlar yüksek olsa da pazar yerlerinde olmaya devam ediyorlar. Belki ekonominin veya finansmanın daha kolay erişilebildiği bir noktada tercihi o zaman daha kolay yapabilirler.” diye konuştu.
Kaynak: İGF Haber
Son Haberler
3,3 milyon konut sıfır atık uyumlu inşa edildi
Bilecik’te çiftçiye marul fidesi dağıtıldı
Çocuklarını metrobüste kucaklarına aldılar
250’ye yakın hibe proje 4,6 milyon kişiyi etkiledi
Hücrelere sağlık, gençliğe yatırım! Türkiye'de Omega-3 devrimi
Malatya Büyükşehir Belediye Meclisi Ekim Ayı Toplantıları tammalandı
Yapay zeka kongresine 'dijital ikiz' şovu
Tüketici araştırmasında yeni trendler tespit edildi
Nilüfer’in sultanlarından öğrencilere altın tavsiyeler
Çiğli'de ‘Meme Kanseri Farkındalık Buluşmaları’na yoğun ilgi
Van'dan acı haber geldi! Rojin'in cansız bedenine ulaşıldı
Türkiye Belediye Başkanları Birliği STK buluşması Sivas’ta düzenlendi
Mudanya Triatlonu yılın en fazla katılımlı yarışı oldu
Konya Büyükşehir “Dünya Kadın Çiftçiler Günü”nde kadın çiftçileri buluşturdu
Türkiye sofralık zeytin ihracatında 210 milyon dolara ulaştı